handelsbetingelser_opdateret 2017-06-01T11:51:50+00:00

Salgs- og leveringsbetingelser for detailkunder

Vores registreringsdata er TeknoGrafik v/Erling André Nielsen, hvor Vintjenesten anvendes som handelsnavn for vinsalg, CVR-nr. DK – 14382208. I det følgende anvendes Vintjenesten som navn på sælger.

Kontaktadresse (kontor, butik og lager):
Vintjenesten
Kongensgade 16
4800 Nyk. F.
ean@vintjenesten.dk – Tlf. +45 2460 5720

Priser

Alle nævnte priser er i danske kroner inkl. 25% moms samt p.t. gældende afgifter. Vi tager forbehold for udsolgte varer, tastefejl, afgiftsændringer samt for udefra kommende pris- og valutaændringer.

Betaling

Der kan betales med Dankort, VISA, MasterCard eller MobilePay (kan vælges når du  har sat kryds i Betalingskort eller MobilePay via ePay). Beløbet trækkes på kortet, når varen afsendes fra vores lager, og der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt. Ved afgivelse af ordre erklærer du dig indforstået med nærværende salgs- og leveringsbetingelser. Alle kortoplysninger i forbindelse med betalingen krypteres, og betalingen foregår via ePay med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Nets.

Ordrebekræftelse

Når vi har modtaget din bestilling, vil du modtage en e-mail, der bekræfter din bestilling.

Leveringsbetingelser

Ved køb skal der bestilles minimum 6 flasker, gerne forskellige. Levering: Hvis intet andet aftales, afsendes de bestilte varer tirsdag eller torsdag med Vingaloppen eller anden leveringsservice. Bestillinger skal være modtaget dagen før, senest kl. 12. Hvis du gerne vil have vinen leveret, mens du ikke er hjemme, kan du f.eks. anføre ”Må stilles i carport”, ”Må stilles i trappeopgangen” eller lignende. Denne form for levering sker på kundens eget ansvar.

Priser ved levering med Vingaloppen

Vintjenesten anvender som udgangspunkt Vingaloppen ved levering, idet firmaet også leverer til privatadresser uden tillæg. Priser inkl. moms og gældende olietillæg pr. 1. maj 2017

  • Fast takst for ordrer under kr. 2.000,- inkl. moms: Kr. 150,-
    Tillæg på kr. 200,- for levering til ikke-brofaste øer.
  • Fragtfri levering ved ordrer over kr. 2.000,- inkl. moms.
    Tillæg på kr. 200,- for levering til ikke-brofaste øer.

Vi leverer ikke til udlandet eller Færøerne og Grønland via webshoppen. Kontakt os venligst på 24605720 eller ean@vintjenesten.dk.

Vinene fremsendes i originalemballage/standard vinemballage. Hvis der ønskes anden forsendelsesform end Vingaloppen forbeholder vi os ret til at debitere ekstra emballageomkostninger, såfremt dette er påkrævet for sikker forsendelse.

Leveringsdage:
Vingaloppen leverer på Sjælland hver dag.
Der køres til Nordjylland (postnr. 7300-9999) mandag, onsdag og fredag.
Der køres til Fyn og Sønderjylland (postnr. 5000-7299) tirsdag og torsdag.

Ved afhentning i butikken på Kongensgade 16 i Nykøbing F. beregnes der ikke fragt! Hvis du vælger at afhente varerne i vores butik, sparer du naturligvis fragtomkostningerne!

Priser ved levering med egen vogn

Vintjenesten leverer lejlighedsvis varer med egen vogn i Storkøbenhavn og Guldborgsund Kommune. Herfor beregnes en leveringspris på kr. 75,- ved bestilling af min. 12 flasker. Ved ordrer under kr. 2.000,- skal der altid afkrydses fragt kr. 150,-. Hvis ordren efterfølgende leveres med egen vogn, reduceres betalingen med kr. 75,- – dette sker når beløbet hæves i betalingssystemet.

Fortrydelses- og returret

Varerne ledsages af en faktura fra Vintjenesten. Fakturaen kan fremsendes pr. mail. Hvis du konstaterer mangler/beskadigelse ved modtagelse af varerne, beder vi dig om at kontakte os med det samme med reference til fakturaen.

Som følge af Forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret.

14 dages fortrydelsesret
Når du handler på vintjenesten.dk har du 14 dages fortrydelsesret på købet, som beregnes fra det tidspunkt, hvor du har modtaget din vare. Hvis du fortryder dit køb efter modtagelse af varen, skal du fortryde købet ved indsendelse af en utvetydig erklæring herom, jf. nedenfor og selv betale alle udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, hvis du benytter fortrydelsesretten.

Fortrydelsesretten betyder, at du kan tilbagelevere varen og få varens pris samt eventuelle leveringsudgifter såsom ekstra serviceydelser, mv. udbetalt.

Varen skal bringes eller sendes til Vintjenestens butik (se adresse nedenfor) senest 14 dage efter, at du har fortrudt købet og indsendt en utvetydig erklæring til Vintjenesten herom. Dette kan ske ved at sende en mail til ean@vintjenesten.dk eller pr. brev til nedenstående adresse.
Returadresse:
Vintjenesten
Kongensgade 16
4800 Nyk. F.

Reklamationsret

Vintjenesten yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, dog følger reklamationen varens naturlige holdbarhed. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles Vintjenesten skriftligt via mail eller pr. brev indenfor rimelig tid. Varen kan returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Vintjenesten alle rimelige returneringsomkostninger.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse ean@vintjenesten.dk.

Dine oplysninger hos os – Nyhedsbrev:

Oplysninger fra bestillingen videregives ikke, og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger. Ønsker du at modtage Vintjenestens nyhedsbrev og tilbud, sker tilmelding udelukkende fra vores hjemmeside.

Force majeure & ansvar

Vintjenesten er ikke ansvarlig for manglende overholdelse af sine forpligtelser i henhold til nærværende betingelser, dersom dette skyldes faktorer, som vi ikke er herre over.
Vintjenesten er ikke erstatningsansvarlig overfor køber eller nogen tredjepart for indirekte skader eller følgeskader, for tab af data, for omkostninger, for tab af avance, for indtægter eller forretninger, hvordan dette end måtte være forårsaget, medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.

Ændringer af nærværende betingelser

Vintjenesten forbeholder sig ret til, uden varsel, at foretage ændringer i nærværende betingelser.

Yderligere spørgsmål

Links til yderligere information om handel på nettet:

www.dibs.dk – Dansk Internet Betalingssystem
www.fs.dk – Forbrugerstyrelsen
www.net-tjek.dk – Forbrugerstyrelsen – med karakterbog over onlinebutikker
www.fbr.dk – Forbrugerrådet
www.fi.dk – Forbrugerinformation

Sidst revideret Maj 2017.