Salgs- og leveringsbetingelser for detailkunder

Aldersgrænse for køb af vin og spiritus i Vintjenestens butik eller webshop er 18 år.

Vores registreringsdata er Vintjenesten v/Finnermann ApS, Havnepladsen 6, 4. sal mf, 4800 Nykøbing F., hvor Vintjenesten anvendes som handelsnavn for vinsalg, CVR-nr. DK28712065. I det følgende anvendes Vintjenesten som navn på sælger.

Kontaktadresse (kontor, butik og lager):
Vintjenesten
Rosenvænget 2
4800 Nykøbing F.
salg@vintjenesten.dk – Tlf. +45 2937 1300

Priser

Alle nævnte priser er i danske kroner inkl. 25% moms samt p.t. gældende afgifter. Vi tager forbehold for udsolgte varer, tastefejl, afgiftsændringer samt for udefra kommende pris- og valutaændringer.

Betaling

Der kan betales med Dankort, VISA, MasterCard eller MobilePay (kan vælges når du  har sat kryds i Betalingskort eller MobilePay via ePay). Beløbet trækkes på kortet, når varen afsendes fra vores lager, og der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt. Ved afgivelse af ordre erklærer du dig indforstået med nærværende salgs- og leveringsbetingelser. Alle kortoplysninger i forbindelse med betalingen krypteres, og betalingen foregår via ePay med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Nets.

Ordrebekræftelse

Når vi har modtaget din bestilling, vil du modtage en e-mail, der bekræfter din bestilling.

Leveringsbetingelser

Levering: Hvis intet andet aftales, afsendes de bestilte varer tirsdag eller torsdag med Vingaloppen eller anden leveringsservice, fx PostNord ved ordrer på op til 6/12 flasker. Bestillinger skal være modtaget dagen før, senest kl. 12. Hvis du gerne vil have vinen leveret, mens du ikke er hjemme, kan du f.eks. anføre ”Må stilles i carport”, ”Må stilles i trappeopgangen” eller lignende. Denne form for levering sker på kundens eget ansvar.

Priser ved levering med Vingaloppen/PostNord

Vintjenesten anvender som udgangspunkt Vingaloppen ved levering, idet firmaet også leverer til privatadresser uden tillæg. Priser inkl. moms pr. 10. januar 2019

  • Fast takst for ordrer under kr. 1.000,- inkl. moms: Kr. 59,-
    Tillæg på kr. 200,- for levering til ikke-brofaste øer.
  • Fragtfri levering ved ordrer over kr. 1.000,- inkl. moms.
    Tillæg på kr. 200,- for levering til ikke-brofaste øer.

Vi leverer ikke til udlandet eller Færøerne og Grønland via webshoppen. Kontakt os venligst på 29371300 eller salg@vintjenesten.dk.

Vinene fremsendes i originalemballage/standard vinemballage. Hvis der ønskes anden forsendelsesform end Vingaloppen forbeholder vi os ret til at debitere ekstra emballageomkostninger, såfremt dette er påkrævet for sikker forsendelse.

Leveringsdage:
Vingaloppen leverer på Sjælland hver dag.
Der køres til Nordjylland (postnr. 7300-9999) mandag, onsdag og fredag.
Der køres til Fyn og Sønderjylland (postnr. 5000-7299) tirsdag og torsdag.

PostNord leverer dagen efter afsendelsesdagen.

Ved afhentning i butikken på Rosenvænget 2 i Nykøbing F. beregnes der ikke fragt! Hvis du vælger at afhente varerne i vores butik, sparer du naturligvis fragtomkostningerne!

Fortrydelses- og returret

Varerne ledsages af en faktura fra Vintjenesten. Fakturaen kan fremsendes pr. mail. Hvis du konstaterer mangler/beskadigelse ved modtagelse af varerne, beder vi dig om at kontakte os med det samme med reference til fakturaen.

Som følge af Forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret.

14 dages fortrydelsesret – se nedenfor, specielt vedr. vin
Når du handler på vintjenesten.dk har du 14 dages fortrydelsesret på købet, som beregnes fra det tidspunkt, hvor du har modtaget din vare. Hvis du fortryder dit køb efter modtagelse af varen, skal du fortryde købet ved indsendelse af en utvetydig erklæring herom, jf. nedenfor og selv betale alle udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, hvis du benytter fortrydelsesretten.

Fortrydelsesretten betyder, at du kan tilbagelevere varen og få varens pris samt eventuelle leveringsudgifter såsom ekstra serviceydelser, mv. udbetalt.

Varen skal bringes eller sendes til Vintjenestens butik (se adresse nedenfor) senest 14 dage efter, at du har fortrudt købet og indsendt en utvetydig erklæring til Vintjenesten herom. Dette kan ske ved at sende en mail til ean@vintjenesten.dk eller pr. brev til nedenstående adresse.
Returadresse:
Vintjenesten
Rosenvænget 2
4800 Nykøbing F.

Reklamationsret

Vintjenesten yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, dog følger reklamationen varens naturlige holdbarhed. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles Vintjenesten skriftligt via mail eller pr. brev indenfor rimelig tid. Varen kan returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Vintjenesten alle rimelige returneringsomkostninger.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse ean@vintjenesten.dk.

Dine oplysninger hos os – Nyhedsbrev:

Oplysninger fra bestillingen videregives ikke, og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger. Ønsker du at modtage Vintjenestens nyhedsbrev og tilbud, sker tilmelding udelukkende fra vores hjemmeside. Se også nedenfor vedr. persondataforordningen.

Force majeure & ansvar

Vintjenesten er ikke ansvarlig for manglende overholdelse af sine forpligtelser i henhold til nærværende betingelser, dersom dette skyldes faktorer, som vi ikke er herre over.
Vintjenesten er ikke erstatningsansvarlig overfor køber eller nogen tredjepart for indirekte skader eller følgeskader, for tab af data, for omkostninger, for tab af avance, for indtægter eller forretninger, hvordan dette end måtte være forårsaget, medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.


Returnering og ombytning af vine

Hos Vintjenesten har du 14 dages ombytningsret for uåbnede og ubeskadigede flasker. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.

Du kan ombytte til andre vine i Vintjenestens sortiment eller bede om at få pengene tilbage. Eneste omkostning du har når du fortryder, er forsendelsesomkostninger. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende, og husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Reklamation

Modtager du en vin med fejl, refunderer vi naturligvis vinens pris. Vi kan også sende dig en erstatningsflaske, hvis du hellere vil have det.

Når du handler på vintjenesten.dk har du 2 års reklamationsret. Reklamationsretten er dog begrænset af varens naturlige holdbarhed.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd – for eksempel hvis vinen har været opbevaret for varmt, udsat for sollys osv.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Ændringer af nærværende betingelser

Vintjenesten forbeholder sig ret til, uden varsel, at foretage ændringer i nærværende betingelser. Sidst revideret 19. august 2021


Yderligere spørgsmål

Links til yderligere information om handel på nettet:

www.dibs.dk – Dansk Internet Betalingssystem
www.fs.dk – Forbrugerstyrelsen
www.net-tjek.dk – Forbrugerstyrelsen – med karakterbog over onlinebutikker
www.fbr.dk – Forbrugerrådet
www.fi.dk – Forbrugerinformation


Dine oplysninger hos os (persondataforordningen)

Når du handler med Vintjenesten, registreres alene oplysninger, der har relevans og er nødvendige for gennemførelse af den ordre, du har afgivet til Vintjenesten:

Navn/firma
Adresse/leveringsadresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Oplysningerne anvendes udelukkende til ekspedition af ordren. Der registreres ingen personfølsomme oplysninger eller bank-/kontokortoplysninger (se Betaling ovenfor). Oplysninger registreres ikke i databaser og videregives ikke til tredjemand. Når ordrer, der er afgivet i webshoppen, er afsluttet og efter ombytningsrettens udløb, slettes kundeoplysningerne i webshoppen. Oplysningerne anvendes ikke til at sende informationer/nyhedsmails etc. Såfremt du ønsker at modtage nyhedsmails kan det udelukkende ske ved aktiv tilmelding via vores hjemmeside.

Salgs- og leveringsbetingelser sidst revideret 19. august 2021.